Thursday, February 11, 2010

+++ Ini bukan lagu menuju puncak dalam AF, Ini adalah Perasmian Puncak Alam


Salam hari khamis..........


1. Kenderaan dibenarkan untuk dibawa ke kolej ( tetapi pihak kolej dan fakulti tidak akan bertanggungjawab atas kekurangan kawasan letak kenderaan)*Kalau di Shah Alam, student yang stay kat kolej jangan harap la nak bawa transport sendiri, yang bawa pun mungkin Mpp dan JTK tertinggi kolej.Tapi yang tak bestnya bila salah parking je terus saman.

2. Dua bas UiTM akan disediakan untuk ulang alik dari kampus puncak alam ke kampus induk.*This sem dah start ade rapidKL,memang satu kemudahan penting kat sini.Sebabnya bus UiTM tu tak cukup nak tampung kami kat sini.

3. Food court akan disediakn di dewan makan kolej rafflesia dan kolej angsana.Dewan makan akan dikongsi oleh pelajar lelaki dan perempuan.Pelajar lelaki akan ditempatkan di Angsana manakala rafflesia akan menempatkan pelajar perempuan*Sememangnya kafe kat Rafflesia akan dipenuhi dengan manusia yang datang wat discusion.Manakala Angsana pula lebih kepada agenda makan2 dan usha2 mamat2 dahi licin.ngeeeeeee.

3. Surau akan disediakn di dewan makan kolej angsana*Bile agaknya nak ade masjid sendiri.Lebih fleksible terutama bile bulan puase.

4. Router untuk wireless telah siap dipasang di kawasan dewan makan.Wireless and network system telah di upgrade oleh pihak yang bertanggungjawab.*Aku blogging gune wireless je.Agak pantas siap leh download lagu ag.Tapi maby aku duk level 6, Level len aku tak tau la plop.Tapi kira bersyukur la juga, lebih baik berbanding tahun lepas.

5. Untuk semester hadapan,semua pelajar akan dapat kemudahan kolej tetapi untuk semester yang seterusnya,kolej hanya disediakan bergantung kepada keaktifan pelajar di kolej. Bayaran hanya dikenakan kepada pelajar ijazah sahaja sebanyak RM 420 per semester.*Alhamdulillah tidak perlu bersusah payah cari rumah sewa.Lepas ni pun tak perlu dah pikir nak register kolej.Tak yah nak kelam kabut mintak kat orang tu orang ni kupon kolej.

6. Sistem kolej di kampus puncak alam adalah apartment yang boleh memuatkan seramai 8 orang serumah dan 2 orang sebilik.Pelajar dibenarkan memilih pasangan bilik sendiri.*Yang ni aku suke, sebabnya aku diberi kelonggaran untuk memilih sendiri rumate and housemate sendiri.Satu kepala kan lebih afdhal.




AyanaAsham*Puncak Alam nampak berkilat, sebab menantikan PM.Kalau PM tak datang aku dah cabut hari ni dah.ngeeeeeeeee

6 comments:

ihsan_huhu said...

jadik kampus 1mesia r pasnih ade muke najib tuh

Kniedaz said...

wah wah...
akak tak g lagi puncak alam
kalau g sana asyik p PTAR ngan Intekma jek..
takpe tahun ni kami nak wat lawatan g S.Alam
hehe

2R said...

haha..jom sok kta tgk najib n aku nk tgk bini dia real pye haha..kak aina siap nk wt pengsan g dpn PM tu hehe

AyanaAsham said...

huhu*bknnya najib blajo kan cn...die dtg rasmi je kot.

AyanaAsham said...

KakNiedaz*mehla dtg puncak alam......ngeeeeee

AyanaAsham said...

toradtglagi*hahaha ade ke patot abah aku suh aku salam tangan die....auwwwwwwwww

:: ThE FoLLoWeRs ::