Monday, August 03, 2009

: : kawan itu ibarat macam-macam : :

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......

kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang
sakit.....

kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir.....

kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh
di sana....

kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!

kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........

kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam
durian
bau je busuk tp sedap dimakan....

kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......

kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT
LEBAH, UMPAMA BUNGA
ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTI
LEMBU, TAK UBAH MACAM
DURIAN
&
MACAM
BISKUT!!! sekalipun
dia tetap kawan...



10 comments:

panggil aku shEh said...

owh.. kalo xmsk pic kaki aku tu
aku bukan kwn ko arh?
sampai ati lu mazliyana!

btw, klo dah btol2 jmpe kwn yg aku btol2 pecaya.. aku akn pegang jgn kasi lepas!

AyanaAsham said...

to Asheh:
x semestinya pic kaki mu tiade di situ kamu bukan kawan aku
ape la kamu ni shiha
sentimental betul
kui kui kui :)

Eazy Izzuddin said...

friendship is so wonderful...
=D

epol said...

kawan senang dicari..sahabat kita yang tercari2..

berkawan biar seribu beb..org nie macam2 perangai :)

**slalu beringat utk hargai kawan

AyanaAsham said...

to Eazy:
yup btul tu

to epol:
yup tetapi knp ade yg memilih kwn ye

.fatin nabila. said...

kwn juga byk rupa bentuk.
tinggi pendek bulat dan kurus.
owh, ak ke bulat? haha.`

EzMa said...

kata ezma..

"lu pk r sendiri.. assalamualaikum.."

AyanaAsham said...

To bowla
yup mmg la kwn ni pelbagai.
tapi bknkah individu itu ade kelebihan tersendiri
tak kire la pendek tinggi kurus ar bulat

to ezma:
mmg nak suh reader pk pun

wasalam

ihsan_huhu said...

kawan tuh mcm-mcm

AyanaAsham said...

cam copy balik title aku jerk
hahahaha

:: ThE FoLLoWeRs ::