Sunday, August 16, 2009

malas aku nak letak title......buleh

letih + lapar + sakit kaki + heppi + exercise + berpeluh = berjoging


Faedah daripada berjoging

1. dapat menyihatkan badan
2. dapat mengeluarkan peluh semasa berjoging
3. dapat menguruskan badan
4. dapat mengurangkan tekanan


Hasil kajian yang sahih lagi tepat yang dikeluar oleh Kementerian Kesihatan, pada tahun 2008 telah menunjukkan bahawa kesihatan orang yang sentiasa bersukan lebih baik daripada orang yang tidak bersukan.

''kekayaan yang hilang boleh diperoleh semula dengan usaha yang bersungguh-sungguh, namun kesihatan yang hilang dapat diperoleh dengan ubat-ubatan yang baik?, Ingatlah bahawa masa yang hilang akan terus hilang dan tidak akan kembali kepada kita 'buat selama-lamanya. So gunakan masa lapang anda dengan aktiviti yang berfaedah seperti aktiviti berjoging yang mendatangkan pelbagai faedah "



info: kebaikan berjoging

14 comments:

panggil aku shEh said...

jom maraton sok!

AyanaAsham said...

ko masok ke maraton tu...
cam malas jerk nak join....

panggil aku shEh said...

aku xmasuk..
aku wt poco-poco jer..
hehe!

AyanaAsham said...

wahahah...beria ajak aku...
aku nak join gak poco2 tapi aku x pandai lansung leh ke....ehehhehe

ihsan_huhu said...

jogging adelah eksesais plg boring aku ph wat

dlu rajin jogging utk usha pompuan je

AyanaAsham said...

hahahha...mmgla kamu rase boring
coz niat kamu dh menyimpang jauh....
otak asyik nak usha pempuan je ingat....

[z@ck] said...

gila lama x joging..sungguh tak sihat!

AyanaAsham said...

to zack:
lum terlambat kot...jom2 klu cuace bek
kte gi exercise.

~~TueRa~~ said...

tapi kenapa aku jogging kaki perutl suma sakit ea..sakit siottt

AyanaAsham said...

aduh bdk sorg ni
nak tau x kenapa
cici ckp bkn aku yg ckp
die ckp itu tandanya proses pemecahan lemak berlaku......wakakakakaka:))

~~TueRa~~ said...

haha..byk la ko pye lmak
aku mana da lemak sgt
ni dh cm ibu mengandung dh neh
waahahahaa..aku nk nangis neh

AyanaAsham said...

to tora:
cian kat tapi mkn x igt dunia aku nengok
kuikuikui

~~TueRa~~ said...

makn tu penting..skt2 gak..selera ttp menyokongku kuikuikui

Akish said...

klu mkn ok....hehehe naseb bek alasan itu leh diterima oleh otakku....

:: ThE FoLLoWeRs ::