Sunday, March 28, 2010

hati ibu itu mungkin menangis kerana kau!


be strong, kak waeda



Salam....

Mungkin bagi seseorang yang merasakan tarikh kelahiran itu adalah tarikh keramat bagi dia merupakan hari yang paling indah dan bahagia.Walaupun hanya menyambutnya dengan bergelumang buku-buku dan kertas-kertas.Tapi Mungkin bagi orang lain ia merupakan satu peringatan pada tarikh itu.Salah seorang ibu kepada anak perempuan yang baru sahaja genap 1 tahun mungkin menangis kerana kau.Yana kau tau tak itu!




Tersedar aku ketika seronok memperingati tarikh kelahiran sendiri, telah ada insan lain yang mungkin terguris hatinya setelah melihat tarikh keramat aku.Ya Allah sesungguhnya rasa bahagia itu tidak semua insan yang dapat.Sangat tersentuh hati apabila membaca di facebook, comment dari ibu itu.Sesungguhnya arwah suami ibu itu tidak sempat melihat anak mereka yang bakal lahir.Selepas arwah pergi 15 hari kemudian si ibu melahirkan anak perempuan mereka.Sesungguhnya ibu itu kuat mengharungi semuanya sepanjang tempoh setahun ini.

Ya Allah engkau kuatkan lah hati ibu itu untuk mengharungi hidup membesarkan anak perempuannya.
Al fatihah untuk arwah...........
Bersyukurnya aku masih punya maa dan abah sedangkan insan kecil ini tidak pernah mengenal wajah ayahnya.



comel sungguh anak dia kan.....



AyanaAsham*kak waeda, yana minta maap jika tarikh keramat itu mengguris hatimu. Terima kasih pada semua yg wish aku... (^ _ *)

8 comments:

NAZ said...

semoga hari kita lebih baik :)

2R said...

sapa akak??sedaynye..cm nk nangis lak..skrg ni aku mmg sensifif sket..

duranian said...

xseme org bertuah
dont take it to be granted
yg penting dgn life kite ade skrg
>_<

AyanaAsham said...

naz*insyaAllah....


tora*aku dah sebak time bukak page akak tu...uhuk2
ko bygkan time tgh sarat mengandung husband ko meninggal dan tak sempat tgk baby korang.


mycousin*tul tu.hidup mesti diteruskan.hope kak waeda pun.

panggil aku shEh said...

comey anak die! budak lagi...

CekMimi said...

sedih....my hubby pon x nak smbut besday die coz tarikh tu jgk arwah abah dia meninggal... al-fatihah

AfhamFahmy said...

* bersyukurla kita yg masih mmpunyai kedua org tua yg masih benafas.. alhamdulillah...

nj said...

kesian baby tanpa ayah tu...tak mengapa...bukan sengaja pun...kebetulan kan...

:: ThE FoLLoWeRs ::