Sunday, March 14, 2010

Oh taugeh.............

Sape suke makan taugeh angkat tangan, kaki sekali pun tak ape.Aku suke makan taugeh, sebab senang nak masak dan senang juga nak makan, plak tu leh dibuat ulam tuk dimakan dengan laksa misalnya. Tapi ade kan yang tak makan taugeh ni........



nyum*nyum ^_ 0



Oh taugeh
Tahu tak banyak rupanya khasiat si taugeh ni.
1. Ia mampu menyumbang kepada faktor kesuburan lelaki dan perempuan
2. Mencegah kerapuhan tulang (osteoporosis)
3. Menghalang dari kanser payudara
4. Kaya dengan antioksida yang mampu menghalang tubuh dari radikal bebas perosak sel DNA
5. Mampu membuat anda menjadi lebih muda
6. Membantu membuang kotoran dalam usus besar
7. Memerangi sel kanser

Credit*blogger, VF



Wallahuallam..............


AyanaAsham*sayur taugeh lebih murah berbanding sayur laen. >_<"

9 comments:

Syed Afham said...

Nasi Panas + ikan Goreng + Sayur Taugeh = Sedap woo.. hehehe :)

panggil aku shEh said...

taugeh pahit. tp mmndangkan byk khasiat, aku nk makan lgi banyak ar kan? subur? hahahahaa

ihsan_huhu said...

xsedap r

AyanaAsham said...

afam*erk sedapnya, dah tak mkn ag ni.

AyanaAsham said...

Asheh*better makan, subur kot! ^_0

AyanaAsham said...

huhu*yela ko bkn mkn bnda mrh cam tu.

Razman said...

ko try ni...ambik kacang hijau, campak dalam mangkuk tandas. bair beberapa hari. nanti kopem jadi taugeh. pastu tengok ko selera lagi tak makan taugeh?

AyanaAsham said...

mak aku kate, selagi boleh dapat benda yg bersih dan halal untuk dimakan.jangan pilih untuk makan mknn yang kotor dan tidak halal,terima kasih

AfhamFahmy said...

nasihat yg bergune & same-same :D

:: ThE FoLLoWeRs ::